PARASIZ EĞİTİM HAKKI Yurttaşlık Hakkıdır


AKP’nin Roman açılımı çalıştayında parasız eğitim pankartı açtıkları için anti demokratik bir sorgu süreci ile tutuklanan Berna Yılmaz ve Ferhat Tüzer, İstanbul 10.Ağır ceza mahkemesinde 6.Ekim.2011 de yapılan duruşmada serbest bırakıldılar.

Ancak bu gerçek bir özgürlük süreci değil. Çünkü Mahkeme sadece tutuksuz yargılanmaları kararı ile salıverilmelerine olanak sağladı, “Parasız eğitim pankartı” davasının bir sonraki duruşması 8 Mart’ta görülecek. Ferhat Tüzer ve Berna Yılmaz, 19 aydır tutukluydular. Bu sebeple ömürlerinin gençlik yıllarından bu kadar süreyi kaybetmiş, üstelik okullarıyla da ilişikleri kesilmişti.

Üniter, demokratik, laik, sosyal hukuk devleti olarak kurulan TC’de, ABD mutemedi Turgut ÖZAL’a kadar ilk orta ve yüksek öğretim tamamen parasızdı.

Darbe ürünü YÖK ve Başkanı İhsan DĞRAMACI’nın BİLKENT ÜNİVERSİTESİ’ni kurması ile başlayan süreç, cemmatlerin ve yerli yabancı vakıfların kendi ideolojilerine göre modelleme yaptıkları PARALI EĞİTİMİ başlattı. Ve bugun başta Fetullah Gülen ve Soros olmak üzere bir cok yabancı ve yerel vakfın kurduğu ilk orta ve yüksek öğretim kuruluşları ulusal öğretimi kanser gibi sardı. Recep T. Hükümetleri ise devlet Üniversitelerinin harçlarını fahiş biçimde artırarak geniş halk kitlelerinin cocuklarının eğitime parasız ulaşmasını engelledi.

TC Anayasası’na göre
X. Kanun önünde eşitlik
MADDE 10- Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasî düşünce, felsefî inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.
II. Eğitim ve öğrenim hakkı ve ödevi,
MADDE 42 – “Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz.”
VIII. Düşünceyi açıklama ve yayma hürriyeti
MADDE 26- Herkes, düşünce ve kanaatlerini söz, yazı, resim veya başka yollarla tek başına veya toplu olarak açıklama ve yayma hakkına sahiptir.

Anayasa’nın ilgili maddelerine göre Berna Yılmaz ve Ferhat Tüzer, PARASIZ EĞİTİM HAKKI taleplerini yazılı ve sözlü olarak açıkladıklarından ötürü tutuklanamaz, yargılanamaz.

Anayasanın bu maddeleri tersine kendileri hakkında tutuklama ve yargılama süreci işleten savcı ve hakimler işledikleri anayasal suç ile kamu vizdanında mahkum olmuşlardır. Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı işbu savcı ve hakimler hakkında yasal işlem başlatmalıdır.

Berna Yılmaz ve Ferhat Tüzer’in tutuşturdukları çoban ateşi tüm ülkeye yayılmalı, Yoksul halk çocuklarının “eğitim ve gelecek eşitliği”ni ortadan kaldıran, Yabanci dilde eğitim vererek kendi dilinde düşünen üreten bireyler yerine müstemleke tebası yaratan tüm özel üniveriteler kapatılmalı yabancı dilde eğitime son verilmeli, tüm yaygın ve örgün eğitim parasız olmalıdır.

buyukakin
07.10.2011

Bir Cevap Yazın

