PARASIZ EĞİTİM TALEBİ SUÇ değil Bir HAKTIR !


TC de anayasa referandumuyla gelen sözde ileri demokrasi çerçevesinde parasız eğitim isteyen üniversite öğrencileri 15 yıl hapis cezası istemi ile tutuklanmakta yargız infazla şu anda hapis yatmaktadır.(1)
Tutuklu bulunan öğrenci kardeşlerine “parasız eğitim talep etmek suç değildir” sloganı ile destek olan gençler basın ve devlet ricali önünde polisce orantısız güçle darp edilmektedir (2)

Parasız eğitim talep etmek suç değlidir. TC ninde 15 Agustos 2000 tarihinde imzaladığı Birleşmiş Milletler Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Sözleşmesi 13.maddesine göre (3) parasız eğitim ve bunu talep etmek suç değil HAKTIR.

* Bu hakkı fahiş harç ücretleri ile gasp eden her kim ise suç işlemektedir.
* Bu hakkı talep eden öğrenciyi tutuklama kararı veren savcı suç işlemektedir.
* Bu hakkı talep eden öğrenciyi yargılamadan tutuklu bırakan hakim suç işlemektedir
* Bu hakkı talep edip içeri düşen arkadaşlarına “parasız eğitim suç değildir” sloganı ile destek olurken gençlerin ağzını burnu buran orantısız güç kullanan polis suç işlemektedir.
* Burnunun dibinde çereyan eden bu olaylarda öğrencinin haklı talebini, polisin orantısız güç kullanımını, savcı ve yargıcın haksız kararını görmezden gelen Başbakan haksızlığa göz yumarak suça iştirak etmektedir.
* Öğrencilerin haklı taleplerine karşı uğradıkları haksızlık karşısında tek kelam etmeyen; savcıya, hakime, başbakana çıkıp alenen ve yekten bunu sormayan, tutuklu olanlar ile darp edilen öğrencilerin elinden tutmayan ana muhalefet partisi başkanı aynı suçun içinde yok olmaktadır..

Yürekli öğrenci kardeşlerimizi destekliyor,
Serbest bırakılmalarını ve onlarla birlikte “parasız eğitimi” talep ediyoruz !
buyukakin
08.10.2010

(1)http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalHaberDetay&ArticleID=1022510&Date=07.10.2010&CategoryID=98
(2) http://www.ebmhaber.com/detay/38683/85-can-icin-35-yil-hapis-cezasi.htm
(3) BM Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Sözleşmesi…
Türkiye, “Birleşmiş Milletler Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Sözleşmesi”ni 15 Ağustos 2000 tarihinde imzaladı.
Uuslararası Ekonomik Toplumsal Kültürel Haklar Sözleşmesi
13. Madde
Eğitim hakkı
1. Bu Sözleşmeye Taraf Devletler, herkese eğitim hakkı tanır. Sözleşmeci Devletler, eğitimin insan kişiliğinin ve onurunun tam olarak gelişmesine ve insan haklarına ve temel özgürlüklere saygıyı güçlendirmesine yönelik olarak verilmesi konusunda birleşirler. Devletler ayrıca herkesin özgürlükçü topluma etkili bir biçiminde katılmasını sağlayacak, bütün uluslar ile butun ırksal, etnik ve dinsel gruplar arasında anlayış, hoşgörü ve dostluğu geliştirecek ve Birleşmiş Milletlerin barışın korunması için yaptığı faaliyetlerini ilerletecek bir eğitim verilmesi konusunda anlaşırlar.
2. Bu Sözleşmeye Taraf olan Devletler eğitim hakkının tam olarak gerçekleşmesini sağlamak amacıyla, şu yükümlülükleri yerine getir:
a) İlköğretim zorunludur ve herkese ücretsiz ilköğretim sağlanır;
b) Teknik ve mesleki eğitim de dahil ikinci eğitimin farkla türleri ve özellikle başlangıçta verilecek ücretsiz geliştirme eğitimi gibi her türlü uygun vasıtalarla, kural olarak herkesin girmesine ve yararlanmasına açık duruma getirilir.
c) Yüksek öğrenim, özellikle başlangıçta verilecek ücretsiz geliştirme eğitimi gibi her türlü uygun vasıtalarla, yetenek ölçüsüne göre herkesin eşit olarak yararlanmasına açık duruma getirilir.
d) İlk eğitimin bütün dönemini tamamlayamamış veya bu eğitimi hiç alamamış olan kişiler, mümkün olduğu kadar temel eğitim almaya teşvik edilir veya bu eğitimi almaya mecbur tutulur.
e) Her düzeydeki okul sistemlerinin geliştirilmesi aktif olarak sağlanmaya çalışılır; yeterli bir burs sistemi kurulur ve öğretmenlerin maddi koşulları sürekli olarak iyileştirilir.
3. Bu Sözleşmeye Taraf Devletler, anne-babaların ve uygulanması mümkünse vasilerin de, çocuklarını devlet tarafından kurulan okulların dışında varolan ama Devlet tarafından konulmuş veya onaylanmış standartların asgari şartlarına sahip bulunan okullara gönderme ve kendi inançlarına uygun bir biçimde çocuklarına dinsel ve ahlaki eğitim sağlama haklarına saygı gösterir.
4. Bu maddenin hiç bir hüküm, bu maddenin birinci fıkrasında belirtilen prensiplerin özel eğitim kurumlarında her zaman yerine getirilmesi ve özel eğitim kurumlarında verilen eğitimin Devlet tarafından gösterilen asgari standartlara uyması halleri saklı kalmak kaydıyla, kişilere ve kuruluşlara eğitim kurumları kurma ve yönetme serbestisi verecek şekilde yorumlanamaz.



Bir Cevap Yazın

