İTÜ Ay-Ti-Yu olmasın!

Ulus devlet TC de resmi dil Türkçe’dir. Uniter yapi ortak dil ile korunabilir..
İTÜ de öğrenci konseyinin , Türkiyede Türkçe eğitim alınır kampanyasi devam ediyor !
Destekleyelim !
buyukakin

Kampanya

İstanbul Teknik Üniversitesi, ani bir kararla, öğretim dilini yüzde 100 İngilizceye geçirmeye hazırlanıyor. Mevcut sistemdeki aksaklıklar, altyapı eksiklikleri, üniversitenin görevi ve eğitimde kalite gibi konuların yeterince düşünülmeyerek, ön hazırlık yapılmadan ve üniversite kamuoyunun fikrine sunulmadan alınan bu karar, uzun yıllardır tartışılan ‘yabancı dilde öğretim’ konusunu tekrar tartışmaya açmıştır. Türkiye’deki sayılı mühendislik kurumlarından biri olan İstanbul Teknik Üniversitesi’nin Türkçe bilimi ikinci plana atarak, kademeli şekilde İngilizce ile öğretime geçmesi Türkiye’nin bilim dinamiklerinin önemli kısmını yok edecek, İTÜ’nün özgörevini değiştirecek, hatta özgörevsiz bir üniversite sınıfına sokacak, eğitim kalitesinin aşağılara düşmesine neden olacak ve iç memnuniyet oranını her geçen gün azaltacaktır. İTÜ Yönetimi, kısa vadeli bir puan artışına çözüm olarak ortaya koyduğu bu kararla aslında dönüşü zor bir yola girecektir.

Peki neden?

Çünkü bilim en iyi anadilde öğrenilir.
Çünkü İTÜ’nün özgörevi Türkçe öğretimdir.
Çünkü bilimsel araştırmalar yabancı dilde öğretimin kaliteyi düşürdüğünü göstermektedir.
Çünkü İTÜ’nün bu tür ‘hevesli’ çözüm önerilerine değil, kalıcı planlamalara ihtiyacı vardır.
Çünkü İTÜ’nün tek ve en önemli eksiği İngilizce öğretim değildir.
Çünkü İTÜ’nün daha pek çok önerisi mevcuttur.

İşte biz, Öğrenci Konseyi ve Arıyorum İTÜ Gazetesi olarak, İTÜ paydaşlarının fikirleriyle ‘ne yapılmalı?’ dedik ve bir raporu oluşturduk. Eminiz ki İTÜ, bunun gibi pek çok rapor hazırlayacak, kitaplar, hatta ciltler oluşturabilecek bir potansiyele sahiptir.

“İTÜ Ay-Ti-Yu Olmasın!” sloganı, aynı zamanda bir durum eleştirisidir. Yabancı dilde yapılan öğretimin yalnızca eğitim kalitesini düşürmekle kalmayacağının ve bir kültür sendromu yaşatacağının uyarısıdır. Yabancı dilde öğretimin asla yabancı dil öğretimi olmadığının belirtilmesidir.

Türkiye yabancı dilde öğretimle hep kaybetmiştir, kaybetmeye devam edecektir. İTÜ’nün ‘yeni şeyler’ söylemesi, buna yönelik üretim yapması ve çağdaşlarına örnek olması gerekmektedir. İTÜ, hem çok iyi düzeyde yabancı dil bilgisine hem de özümsenmiş, pekiştirilmiş, kaliteli bir mesleki eğitime sahip mezunlar yetiştirmelidir. Diğer üniversitelere örnek olarak Türkçe bilim üretmeye devam etmelidir, bu konudaki kaynak sıkıntılarına çözüm bulmalıdır.

İTÜ çok iyi İngilizce öğretebilir.
İTÜ daha kaliteli öğretim yapabilir.
İTÜ’nün ‘dünya üniversitesi’ olabilecek kaynakları vardır.
Bunların yöntemi yabancı dilde öğretim değildir.

Bu yüzden İTÜ Ay-Ti-Yu olmasın!

İTÜ’nün nasıl daha kaliteli eğitim vereceğini, nasıl daha uluslararası çapta üniversite olabileceğini, diğer üniversitelere nasıl örnek olabileceğini raporumuzda anlattık. Umuyoruz ki İTÜ Senatosu bizim görüşlerimizi dikkate alır ve daha kalıcı, daha bilimsel ve daha çağdaş çözümlerle karşımıza çıkmaya başlar.

İTÜ Öğrenci Konseyi Başkanı Arıyorum İTÜ Gazetesi Gen. Yay. Yönetmeni
Gülce Kuntay Fatih Avcı
Mimarlık Fakültesi öğrencisi Uçak ve Uzay Bilimleri Fakültesi öğrencisi
0555 597 3760 0507 259 4437

http://www.ituaytiyuolmasin.com/?page_id=269

Bir Cevap Yazın

